Nastin pentele haastoi meikän kertomaan jotain totuuksia! Kauhia paikka, toivottavasti esim. mutsi ei lue sitten näitä koska tässähän paljastuu monta asiaa joista ollaan aika hys hys.
Eli hommana on kertoa 7 asiaa/totuutta itsestään. Alotetaan vaikka ykkösestä.

1. Minä olen kuuliainen
Meikän korvat on varustettu ominaisuudella että ne menee sikin sokin pitkin poikin aina tarpeen tullen. Niissä on kanssa ominaisuus jota mutsi kutsuu leikkisästi "anteeksi että olen olemassa" -asennoksi.
Kuulen ihan jees, välillä vaan vähän sisäistäminen kestää hetkisen. Mutsi ei ehkä tajua että jos vaihtoehtona on syödä myyrä tai pupun karkkeja, saatan hetken nautiskella ennenko lähen hakemaan sitä namppaa mutsin taskusta.Muttei kerrota sille tätä.
Sen lisäksi olen aika nöyrä ja kiltti kun äänensävy mutsin suusta sen mulle kertoo. Tiedän myös paikkani meidän laumassa, eikä oo tullut mieleen sen upgreidauksesta kysellä.

2. Minä olen laumani rimpressa
Se johtuu ehkä siitä että lauman kahdeksasta jäsenestä kaksi on naaraita, ja mutsi on kyllä kuningatar.
Muuten se kanavoituu toi pressailu ja rim ehkä siihen että tykkään kovin paljon kun mua kehutaan, paijataan ja ylipäätään semmoi perusajatus ois että mulle huomioita. Harmi että suurin osa tästä laumasta ei tajua ihan selkeästi mun rimpressa-tarpeita saati että toteuttais niitä. Hyvin koulutettu henkilökuntani kyllä toimittaa ruokaa ja jakelee herkkujakin aika ajoin. Kynsienleikkuu on aika hohhoijaa touhua, mutta a princess gotta do whatta princess gotta do. You know.

3. Minä olen ehkä kissa
Joskus oon huomannut että kahden eunukin elämä on aika jännää. Ne saattaa esim. tuijottaa toisiaan joku 10 minuuttia ja sitten toinen lopulta vaan lähtee pois. Jestas mikä zen! Tohon pyrin. Nykyään mä pyrin myös muistuttamaan kissaa mm. manikyroimalla häntääni koska eihän hei kissoilla oo semmoi paksua pullukkahäntää, vaan suora pötjäke ko mänty pihalla.

4. Minä olen neuvottelija/egoisti
No se johtuu ihan siitä että mun Kuningas eli Salomon joutuu aika ajoin kohtaamaan Toffeen kanssa tämmösiä vallankaappaus-yrityksiä. Ja hei, pakkohan on kuningastaan puolustaa ja lähteä aina rauhanneuvottelijan ottein väliin. Kertaakaan en oo kyllä vielä epäonnistunu, että aika hyvä ura tästä ois lähössä. Toi -sti juttu johtaa varmaan juurensa siitä että olin ihan viimeinen joka maailmaan putkahti joten oon tässä ny reippaan 1,5 vuoden aikanani pyrkinyt aina muistuttaan että nuorin on kaikista egoista isoin.

5. Minä olen ahkera
Osaan ryystää mm. risotto-pannullisen alta 1 min! Sen lisäksi pystyn ilmaisemaan noin nanosekunnissa jos joku kävelee mun pihalla (joiksi lasketaan kaikki näkö-ja kuuloetäisyydellä olevat alueet). Mutsiki aina sanoo sen jälkeen että Kiitos. Osaan kanssa  mennä maahan ja odottaa että Isäntä  (the great) tiputtelee metwurstia koipiin ja sanoo että Ole hyvä. Tän lisäksi olen todellakin ahkera oppimaan kaikkia uusia juttuja, jos vaan joku muistais mulle opettaa niitä. Tän lauseen saa kertoa mutsille

6. Minä olen ystävällinen
No okei, jossei lasketa niinku esim. muita narttu-koiria, ja kyl jotkut uroksetkin alkaa jo jurppimaan kun ne käy ekaks perään nokkaansa änkemään. Mutta ainakin noin jos ihmisiä oon tavannut niin lähetään siitä että tykkään kaikkia käydä nuuhkasemas. Vähän tykkään kans lapsista, mut niillä on kummallisia tapoja esim. hokea istu istu istu vaikka kaikkihan sen tietää että hei, ilman jotain palkkaa en varmaan lähe mitään tappeja tottelemaan. Muutenkin se homma osin aika lailla varattu mutsia varten.
Remmissä oon oppinut ettei tartte karjua tai örpötellä muille, enempi vaan saatan keskittyä mutsin vasuriin koska sieltä yleensä tipahtelee koirien kohalla namppaa suuta kohti. Vahtikoiraa ei kuulemma musta oikein saa kun alkaa toi lambada yleensä siinä vaiheessa ku joku ovesta sisään tulee. Mut pitäshän sen äänen riittää pitämään innokkaimmat ulokona.

7. Minä olen
Se että on syntynyt Taikarumpulaksi on tuonut etuna ihanuuksia. Pääsen jolkottamaan Äipän ja Tädin kanssa, nään proidii ja syrraa ja muitaki sisaruksia aina välillä. Ja tietty maailman parasta Kasvista ja Jopparia! Mulla on todellakin boheemi -luonne ja mutsin mielestä on ihanaa että mulla on jotkut aivot. Jottei kuulemma tarvii koko ajan kiljuu ja huutaa vaan muutaman kerran jälkeen jo tajuan kyllä mitä pitää tehdä. Meidän laumassa mun parasta aikaa on se kun illalla käperryn mutsin ja isännän jalkoihin ja vaan uneksin myyristä ja peuroista ja poroista. Minä olen lapinporokoira Ronja, maailman ihanin koira.

Mä haastan mukaan Aatun ja Oivan ja Riston ja Kandan ja Epun
ja sitten myös Hepun!
Soon moro taasen!