Otettiin sunnuntaina auringon kanssa kisa kuka loistaa kovimmin.
Nojoo ehkä jäin hippasen tokaksi, mutta enikeis tulipa oltua näytelmässä.
Paikalla oli ihan poro-ja lapparina koiraa ja ihmistä ja mun piti tietysti varmuudeksi kaikille lapsillekin keikuttaa peppua. Ei sitä tiijä josko ne ois oman lauman jäsenii tai jotain olleet.

Mutsi heitti mulle niskaan siin kehän laidalla jonkun ihme härpäkkeen joka muistutti lähinnä kalastusiimaa ja oli kyllä ihan hölömö veheje.
Sit se könys muovinauhan alitte keskelle sitä kehää ja oli niinku et "ronjakatsotuleplaaplaa". Kylhä mä nyt osaan itteki seistä neljällä jalallani, mutta varmuudeksi se sitäkin hoki siinä joutuisasti.
Siel oli semmonen hauska tätikin vielä joka tsekkas mun kuuminta-hottia häntää eikä sit löytänyt sieltä mitään häntämutkaakaan vaikka olin kovasti yrittänyt siitä tehä sen näköstä et se ois mutkanen.
Loppuvaiheessa vähä rupes tökkimään se hommeliini mut hyvin toi mutsi osas kahella jalallaan seistä kanssa. Ei tarvinnut itte ees komentaa sitä.
Tuomarin Jaana Hartusen kaveri sihteeri oli sitten kirjoittanut tämmöttis musta kuulemma paperiin:

"Tasapainoisesti kehittynyt lupaava luustoinen nuori narttu. Oikeat mittasuhteet. Pää vielä keskeneräinen. Hyvä ylälinja. Lupaava runko.
Tässä vaiheessa vielä turhan luisu lantio häiritsee liikettä. Erinomainen karvapeite."


Et kyllä tota kelpaa lueskella ku heiluttelee tommottis sinistä nauhaa samaan aikaan.
521623.jpg

kuvan copyright Virve Kivelä
523870.jpg
kuvan copyright Liisa Sarakontu
Lisää kuveja mahtiesittelystä löytyy proidin blökistä, kiitokset Titalle kuvista <3